woensdag 17 oktober 2007

Dat was Barneveld!


Ik had even geen tijd om mn Blog bij te werken naar aanleiding van de Rally in Barneveld.
Ik het was een bijzondere ervaring! Allereerst omdat Dennis Goossens in de 'Hotseat' naast me zat. Het was wennen voor ons allebei. Hetty en ik gebruiken nml een ander systeem van notes maken, het was mijn 1e volledige rally en nog wel met 3 proeven in het donker op zaterdagavond.
Het begon op vrijdagavond met de Documentencontrole en technische keuring.



We bleven overnachten in Barneveld omdat de volgende ochtend om 7u de verkenning van 10 proeven begon.
We reden met startnummer 98 dus onze start was 1,5u na de nr1. Het is dan wel lang wachten tussen 12u en 14.33 (onze werkelijke starttijd).


De 1e proeven reden we in de buurt van Putten. Deze verliepen niet zo goed. Een keertje naast de weg, een keertje een rondje om de vooras, een keertje de notes kwijt etc. Gewoon wennen dus. Na de 1e service reden we drie proeven om Kootwijkerbroek. Mooie proeven waarvan een rondkoers werd geneutraliseerd (door de vele auto's die naastde weg belandden). We kwamen in een ritme en het verliep een stuk beter. De tijden werden ook beter (gemiddeld een 45 sec achter Theo v/d berg)


De volgende 2 weer in de buurt van Putten verliepen ook ok. We kregen de smaak te pakken. De onboard cmera heeft prachtige beelden gemaakt, echter op HD formaat die ik niet kan uploaden (wellicht later wel, dan publiceer ik ze graag!).
De tijden werden weer beter (een 25 sec achter de top in onze klasse).

Daarna begon het grote feest! Nog drie proeven in het donker. Voor het eerts de lampen erop.


Het werd echt spannend, zeker omdat de rondkoers werd uitgesteld omdat er weer te veel auto's van de weg raakten.
In het donker, veel grind op de weg, binnenbochten een halve meter uitgereden en op diverse plekken auto's in de sloot, zo begon onze 1e ervaring. Maaar het werd een toppertje! De rondkoers reden we nog niet zo snel (we moesten regelmatig door officials langzaam rijden vanwege gevaar)maar de twee daarop volgende proeven liepen voortreffelijk. De cadans kwam er in, het werd een 'flow'ervaring. We waren in het donker sneller als in het daglicht!!



Een mooie ervaring! Dennis bedankt!!
(Leuk dat Gerwin er getuige van was)

Aanstaand weekend gaan we testen op het voormalige RAF-vliegveld Laarbruch, nu Niederrhein geheten. Een dagje driften.

Geen opmerkingen: