Maar daarover later meer, eerst vertel ik hoe de afgelopen dagen zijn verlopen.
Vrijdagochtend hebben we de verkenning van de proeven afgerond waarmee we vorige weekend begonnen zijn. Er stonden nog 7 van de 21 op het programma. We werkten snel en goed. Binnen een paar uur stonden ze er op, waarna we nog de eerste KP van de rally nareden om bij de start van de rally meer rust te krijgen om in het juiste ritme te komen.
Na de technische keuring om 18u konden we nog snel aanschuiven bij het buffet, waarna we de slaapplekken bij Kees Willen thuis konden inrichten.

Helemaal relaxed reden we om 20.45u naar onze service terug om te kunnen starten om 21.29u. Altijd een spannende tijd zo vlak voor een wedstrijd. Zeker als je 21 proeven te gaan hebt en nogal wat veranderd hebt aan de auto.
We starten bv met een nieuw sperdifferentieel, nieuwe groep N remschijven en op Toyo banden. Een andere wagen in de handeling zou je kunnen zeggen.
Proef 1, een klassieke dijkenproef, verliep redelijk ok. Prachtig was het om te zien wat het effect was van onze nieuwe lampen die we op de motorkap geplaatst hadden. Een ongelooflijke bak aan licht!!

Tijdens de verkenning (met een VW-bus) had ik de notes wat snel gemaakt (vaker 4e versnelling (minus) aangeven ipv een 3e plus = een snelle 3e). Dit gaf direct nogal veel snelheid op de proef waardoor Dennis een paar keer aangaf 'Kalm aan Ben, kalm!'. Dit waren de eerste km's met een nieuwe opzet dus heel veel wennen.
Proef 2 was een bedrijventerreinproef, waar we 4 ronden reden met 6 auto's in de baan. Echt leuk was (en ook weer spannend) om met de 6 auto's 10 sec na elkaar te starten. Een klassieke driftproef voor mij, waaraan ik altijd veel lol beleef. Maar mijn enthousiasme deed mij in een rechts links combi net een stoeprandje raken (wat doen die dingen daar??) en beschadigde de linkerachterwielophanging iets. De band sloeg lek en de auto ging van links naar rechts over de weg. We hebben de proef uitgereden, maar echt snel waren we niet meer.

Na de proef terug bij de Service ondervonden we een grote deceptie.
Peter was maar alleen gekomen met een kleine service wagen zonder veel reservemateriaal. De achterwielophanging lag thuis!!! Normaal is dit euvel te verhelpen en kun je de volgende dag weer starten echter nu stonden gewoon na 2 proeven langs de kant! GRRRRRR!!!!!!
In de plaatselijke kroeg hebben we ons verdriet maar verdronken en hebben we een stevige evaluatie ingezet. Dit willen we niet meer meemaken komende seizoen!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten