Vintage RallyFan

vrijdag 10 juli 2009

De auto`s zijn er

Dit e-mailen Dit bloggen!Delen via XDelen op FacebookDelen op Pinterest

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Nieuwere post Oudere post Homepage
Abonneren op: Reacties posten (Atom)

Volg ons op Facebook!!

  • Vintage RallyFan

Vintage RallyFan ....eigenlijk meer Vintage rallyFan

  • Renault Dauphine 1093 uit 1957
  • Austin Healey 100/6 uit 1958
  • Volvo Amazon 122S Johansson prepaired uit 1965
  • BMW 2002 ti groep 2 uit 1970
  • Ford Escort RS 2000 groep 2 uit 1973
  • BMW 325i groep N, klasse C5 uit 1989

Blogarchief

  • ►  2015 (2)
    • ►  september (1)
    • ►  mei (1)
  • ►  2014 (1)
    • ►  juni (1)
  • ►  2013 (1)
    • ►  februari (1)
  • ►  2012 (1)
    • ►  november (1)
  • ►  2011 (37)
    • ►  oktober (1)
    • ►  september (6)
    • ►  juni (4)
    • ►  mei (5)
    • ►  april (2)
    • ►  maart (2)
    • ►  februari (12)
    • ►  januari (5)
  • ►  2010 (47)
    • ►  december (1)
    • ►  november (3)
    • ►  oktober (8)
    • ►  september (13)
    • ►  augustus (1)
    • ►  juni (6)
    • ►  mei (3)
    • ►  april (3)
    • ►  maart (2)
    • ►  februari (4)
    • ►  januari (3)
  • ▼  2009 (128)
    • ►  december (2)
    • ►  november (9)
    • ►  oktober (14)
    • ►  september (14)
    • ►  augustus (9)
    • ▼  juli (20)
      • Deze stond op de site van de TankS
      • Wordt dit het nieuwe (klassieke) rallywapen??!
      • De auto van Jurian
      • Bezoekje aan Bas en Wim
      • Nieuws van het Historische front!
      • De Exotic Green na een weekje!
      • de laatste service!
      • de dagproeven achter de rug!
      • YES YES YES!!!
      • niks aan de hand show
      • 1e service na parc ferme 45min
      • Kort nachtje!
      • Staan op de grid!
      • De keuring
      • Stickeren in de regen
      • De auto`s zijn er
      • Ochtendverkennen...
      • Verkennen 1e avond proeven
      • Staat wel leuk
      • De nieuwste foto vh 350 project van Bas
    • ►  juni (6)
    • ►  mei (20)
    • ►  april (8)
    • ►  maart (19)
    • ►  februari (5)
    • ►  januari (2)
  • ►  2008 (50)
    • ►  december (2)
    • ►  oktober (20)
    • ►  september (9)
    • ►  juli (3)
    • ►  juni (1)
    • ►  mei (1)
    • ►  april (4)
    • ►  maart (8)
    • ►  februari (1)
    • ►  januari (1)
  • ►  2007 (22)
    • ►  december (2)
    • ►  november (3)
    • ►  oktober (5)
    • ►  september (11)
    • ►  augustus (1)

Te Koop

Te Koop
Austin Healey 100/6

Mooie Momenten........

Mooie Momenten........

Inspirerend!!

Inspirerend!!
M3 uit 1988 gereden door Patric Snijers

Mijn 1e 'rally' auto

Mijn 1e 'rally' auto
Talbot Samba Rally

Favoriete links

  • http://ww.vintagecarfan.com
  • http://www.vintagecamperfan.com
  • http://www.baskoetenracing.nl
  • Rallytiming
  • www.thechaseison.nl
  • www.325ichallenge.nl
  • http://www.gutts.nl/
  • http://www.rallyteamwernhout.nl/

Historische Rallylinks

  • Mark Schmidt zijn race site
  • http://tulpenrallye.nl

De droom!!

Als jaren koester ik die droom!
Mensen die me kennen weten het wel maar ik spreek er niet vaak over.

Ooit zou ik in de Monte Carlo Rally willen starten!

In de WRC variant lijkt me wat te hoog gegrepen, maar de historische uitvoering is mogelijk.
Langzaam aan volg ik een pad, die me naar dat doel zal leiden!
Ik zou zeggen: Volg me en je zult het meemaken!

Hoe is het begonnen?

Mijn eerste kennismaking met de rallysport was er een vanuit een boek. Mijn ouders kochten een Renault 10 in 1974. Van de verkoper kreeg ik een boek met een gele kaft waarin het succes van de Alpine 110 in de Monte Carlo rally werd omschreven. Ik heb dit boek met mijn ogen versleten (ik heb m inmiddels weer gevonden!). Toen er vervolgens een paar jaar later gereden werd met een Lancia Stratos was ik verkocht. Vanaf 1978 heb ik de sport en vooral de Monte Carlo gevolgd. Vooral Walter Röhrl was mijn idool die achtereenvolgens met een Fiat 131 Abarth, Ascona 400, Lancia Rally 037 en de Audi Quatro A2 de Monte won. Ook in Nederland begon ik de sport te volgen. Destijds reed ik op een bromfiets de klassementsproeven na en maakte foto’s voor het organisatiecomité van de AMAC-tulpenrally. Ik verzamelde alles wat ‘los en vast zat’. De begin jaren tachtig was een mooie tijd. Veel langs de proeven gestaan en stil gedroomd van een start carrière.

In 1985 trok ik de stoute schoenen aan door een Talbot Samba Rally te kopen met een 1290cc blok en 90pk.
Hij was klaar om omgebouwd te worden tot mijn rallywapen! Echter zover is het niet gekomen. De financiële middelen waren snel op en een maatschappelijke carrière stond ‘langs de kant om aandacht te schreeuwen!’ Langzaam maar zeker ging het vuur in mij uit, omdat het ‘niet voor mij was weggelegd’.
Zelfs de Monte Carlo volgde ik niet meer.

Aan het eind van de 80-er jaren heb ik een niet onfortuinlijke start gemaakt in de kaartlees rittensport. Een aantal jaren heb ik intensief in ‘de bak’ gekeken en goede klasseringen behaald bij diverse binnen en buitenlandse evenementen. Ook daar kwam een einde aan in de jaren 90 toen andere gebieden aandacht wensten.
Pas eind 2005 kwam daar abrupt een einde aan. Op zoek naar een zakelijk netwerk insentive evenement kwam ik in contact met Paul Maaskant.

Totaal aantal pageviews

Thema Eenvoudig. Mogelijk gemaakt door Blogger.