zondag 28 november 2010
Jaaroverzicht 2010 van Wim Koeten
We hebben weer een fantastisch rally jaar achter de rug!
Met onze volledig groene rally team hebben we veel meegemaakt.
TankS rally; Edward reed samen met Dennis de sterren van de hemel!! en hadden ze zelfs nog even de tijd om voor de monteurs een donut te draaien op de rondkoers. Jur en Wim reden dag 1 best goed........ dag 2 eindigde in een grote plons! Achteraf hebben we er een leuk filmpje aan over gehouden.
De nissan werd bestuurd door Kevin Abbring en Radio DJ Paul Rabbering. Ondanks de "fijne radio stem" van Paul wist de Kevster met ruime voorsprong de rally te winnen.
TAC; Een hele mooie rally waar Wim voor het eerst een service zou gaan doen!! En wat voor één. Samen met Peter en Bart deden ze de service voor vader en zoon van der Marel. Timo reed samen met Dennis in de BIO-MCN nissan 350z. Hiermee behaalden ze de (ruime) winst in de 350z challenge en ook de snelste c-klasse auto voor de Porsche GT3 van vader Jan van der Marel. Laatst genoemde auto ook geserviced door Bas Koeten Racing.
Sulingen; het altijd gezellige Sulingen! Dit jaar waren het wederom weer hele mooie proeven. Edward en Dennis reden daar hun (voorlopig) laatste rally samen. Helaas door een fikse klap op de onderkant van de auto ging hun carterpan stuk. Deze kon door de monteurs tijdelijk gemaakt worden waardoor Edward en Dennis hun weg konden vervolgen. Op de laatste proef raakte Edward iets waardoor zijn volledige stuurkogel brak. Hij kon wel de auto in Parc Ferme krijgen ondanks dat de auto maar bestuurbaar was dmv één wiel.
Jur en Wim hadden na enkele kp`s een kapotte koelslang. Welke door hun zelf (en een toevallige toeschouwer) tijdelijk gerepareerd kon worden. Er werd veel tijd verloren en volgens de Duitse regels krijg je daar straf tijd voor. Vervolgens hadden ze wel op 8 van de 12 proeven de snelste tijd!
ELE; Ben en Hetty waren weer van de party. De zogenaamde "Witte raaf" deed enorm goede zaken. Ben moest nog wel even in zijn ritme komen. Maar hoe meer proeven ze samen reden hoe beter het ging! Jur en Wim wisten 17 van de 18 proeven te winnen. Overigens was de 18e kp een mooie donut gegeven waardoor Sjef deze kp wist te winnen. In de nissan reed wederom WRC coureur Kevin Abbring. Dit keer genavigeerd door Mark v/d Brand. Mark moest alleen 1kp langs de kant toekijken omdat D66 voorman Alexander Pechtold tijdens de verkieingen in onze nissan 1kp zou gaan navigeren. Heer Pechtold heeft de hele proef weinig gezegd en was zwaar onder de indruk van de auto, brandstof en rijder. Dit heeft leuke beelden opgeleverd op de TV.
Vechtdal; Namen ons team waren alleen Jur en Wim hier aanwezig. Door de wisselende weersomstandigheden behaalde zij hier een 2e positie achter een net iets te snelle Frank Mulkens.
Exotic Green; In de nissan reed de eerste vrouwelijke coureur. Gaby Uljee bracht samen met navigator Dennis Goossens de auto tijdens de 1e service terug met een kapotte 3e versnelling. Deze versnelling wordt veel gebruikt en is dus eigenlijk onmisbaar. De monteurs keken elkaar aan en vroegen zich af of het mogelijk zou zijn binnen de service tijd om een bak te wisselen. Dit hadden we (gelukkig) nog nooit gedaan dus het was een vraag die niemand wist te beantwoorden. JA we doen het zeiden ze en systematisch wisten zij binnen de benodigde tijd de bak te wisselen. Respect voor de monteurs!!! Na deze service wisten Gaby en Dennis de Rallysprint te winnen.
Jur en Wim reden met de BMW een goede wedstrijd. Helaas ging het niet helemaal vanzelf. Halverwege dag 1 werd de carterpan lek gereden. Deze werd tijdelijk gerepareerd maar bleef iets zweten. Tijdens de nacht werd er een nieuwe cartepan besteld welke tijdens de ochtend service gemonteerd kon worden. Helaas kwam de bezorgen 7 minuten later dan we hadden gehoopt waardoor de monteurs 7 minuten niks konden doen. Gelukkig werd door goed teamwork snel gesleuteld en konden Jur en Wim zonder enig extra tijds verlies de rally vervolgen. Wim wist het toch nog spannend te maken. Een fout die hij nooit maakt maar ze klokten 2 minuten te vroeg in waardoor er 2 minuten straftijd uitkwam. Deze minuten wisten ze na de lange rally goed te maken en toch deze rally te winnen!
Bavaria City Racing; Via Bas Koeten Racing was het mogelijk om tijdens Bavaria City Racing met meerder nissan 350z`s deel te nemen. Tijdens het druk bezochte Nederlandse demonstratie evenement reed TV presentator Rob Kamphues met onze nissan. Rob wist mooie demo`s te geven. Ook Bas Koeten reed met een nissan 350z. Op youtube behaalde Bas ook veel filmpjes waar zijn demo`s in voor kwamen.
WRC Duitsland; Namens Bas Koeten Racing werd er tijdens de WRC van Duitsland ook hard gewerkt. Peter sleutelde voor J-WRC Kevin Abbring. Helaas kon Kevin de auto niet aan de finish brengen door een grote crash. Mike en Wim sleutelden voor het rally team van Mark van Eldik. Waar zij deel uitmaakten van het team wat 3 ex WRC`s reden. Het beste resultaat was er voor Mark van Eldik. Hij behaalde een mooie 9e positie net achter Ken Block. Mike en Wim hebben veel geleerd. Ook konden zij het team van M en M rally nog wat tips geven voor verbetering.
Amsterdam; de korte industrie rallysprint in onze "thuis" Amsterdam. Rally Rookie Richard reed hier zijn eerste rally met zijn VW Golf I. Genavigeerd door Jurian (welke altijd heeft gezegd dat hij NOOIT zal gaan navigeren) behaalde hier een groot succes. Buiten zijn eigen succes van het uitrijden wist hij ook in de betreffende Y.. klasse met de grootste beker naar huis te gaan.
Ben reed deze rally met zijn vaste klasieke rally navigator Vincent Spyker. Tijdens de eerste en enige service kwam Ben binnen met een kapotte versnellingsbak. Achteraf zou blijken dat de bak in twee versnellingen tegelijk zou staan. Helaas konden de monteurs dit niet repareren en hier eindigde de rally voor Ben en Vincent.
Edward reed met zijn nieuwe Intrax dempers een goede rally. Samen met Chantal de Wit maakte hij diverse mooie drifts!
Hellendoorn; Rally legendes Stig Andervang en Andre Schoonewolf stapten na 18 jaar niet meer gereden te hebben gezamelijk in de BIO MCN nissan 350z. Hern Andervang wist helaas niet helemaal schade vrij de nissan aan de finisch te brengen. Meerdere malen werd de achterbumper door de monteurs weer gerepareerd. Ook hier werd een dikke winst behaald met de 350z
Ben en Hetty reden wederom in de "witte raaf". Helaas maakte zij een uitstapje in een sloot. Hier wisten ze wel uit te komen en konden hun rally vervolgen. Later zou blijken dat er teveel tijd verloren zou zijn en werd de tijdkaart ingenomen.
Jurian reed dit keer samen met Dennis Goossens. Ook hier wist Jurian met de 2 belangrijkste bekers naar huis te gaan. Niet alleen met de eerste prijs maar ook met de "Dwars liggers bokaal"!!
East Belgian; "de mooiste rally van het jaar" zo werd deze rally genoemd door meerdere deelnemers. Jur en Wim reden en veilige rally. Zonder enige risico`s behaalden zij de 3e plaats. Deze plaats was voor Jur voldoende om KAMPIOEN te worden! Voor Wim was dit nog niet mogelijk omdat hij de Hellendoorn rally moest missen.
Ben en Hetty reden een mooie rally op de lange proeven waar het langste rechte stuk ongeveer 175meter was. De navigatoren hadden zwaar werk te doen.
In de nissan was het rally legende Patrick Snijers die samen met Luc Dethier een goede rally reed. Een hele fijne man om mee te werken die veel rally ervaring heeft. De auto werd bijna zonder schade met een enorm grote voorsprong op de 1e positie binnengebracht!
Hengelo; De laatste rally van het seizoen. Het team ging heen met de opdracht om de finish te halen. Welke positie maakte niet uit. Wim zou dan kampioen worden. Het werd nog een spannende wedstrijd waarbij de vraag was of de finish wel te halen was. Op kp2 was het bij het aanremmen van de chicane erg glad. Jur en Wim hadden een keuze.... of vol op de chicane of erlangs, Laatst genoemde keuze was niet onmogelijk. Helaas trok de auto bij het rijden in de berm opeens naar links. Daar stond een boom. Na enkele minuten tillen duwen en trekken konden zij hun weg weer vervolgen. Gelukkig geen schade alleen wat tijd verlies. Dag 2 wilden ze een langzamere deelnemer inhalen welke naast de weg kwam en veel troep op spatte. Hierdoor raakte Jur in de slip en raakte een lantaarnpaal. Gelukkig konden de mannen hun weg vervolgen. Wel wat schade aan de auto maar weinig tijds verlies. De wedstrijd werd geeindigd op een 3e plaats wat voldoende was voor Wim om KAMPIOEN te worden.
Gymkhana Grid; Vlak voor de Hengelo rally werd de beslissing genomen om deel te nemen in America tijdens de Ken Block Invitational. Een demonstratie race ala de Ken Block Filmpjes. Inmiddels zijn de tickets geboekt en is de auto bijna op plaats van bestemming. Volgende week gaat een groot deel van het team naar America om Ken te ontmoeten. Kevin Abbring zal daar met de nissan proberen 20 banden op te roken en een mooie demo geven.
Op naar een nog mooier 2011!!
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten