Allereerst reed ik met (weer) een andere Nav. Dit keer met Kees Willem die normaal met Paul Rabbeling rijdt. Paul startte niet en aangezien Hetty aan het verhuizen was, was de deal snel gemaakt.

Vrijdagavond er heen voor de documentencontrole en de nodige voorbereidingen. We zagen in de startlijst een 8-tal BMW 325i rijders uit Groot Brittanié verschijnen, een mooi begin.
Zaterdagochtend om even na 6 uur eruit, om 2x6 proeven te verkennen. Het regende en tijdens het verkennen kreeg ik al bijzondere 'gevoelens'. Door de vele bladeren, modder op de weg van landbouwvoertuigen en de regen veranderde de weg in een ijsbaan. Dus dat zou een hele toer worden om met onze standaard 'straatbanden'de nodige grip te houden.
De gebroeders Goossens startten als 5min auto omdat ze als proef met Bio-Ethanol reden. Het leverde nogal wat stress op om alles voor elkaar te krijgen.

De organisatie van de rally kreeg met de nodige problemen te kampen. Door verkeersdrukte raakte Hengelo verstopt zodat onze start uitgesteld werd. Uiteindelijk stonden we later dan gepland op het startpodium voor 6 proeven, inmiddels in het donker geworden 'tukkerland'.

Bij proef 1 was het direct raak. Vlak voordat we starten werden we verrast met het volledig stilleggen van de proef, waarna een groot aantal ambulances, politieauto's en brandweer de proef op 'vlogen'. De proef werd geneutraliseerd en we werden in colonne gelootst naar de start van de 2e proef. Later bleek dat een van de Engelse BMW's ongenadig hard de proef was afgegaan waarbij de navigator ernstig gewond raakte. Het voorval zorgde voor de nodige spanning in onze gelederen.
De 2e proef verliep voor ons bijzonder. In de 3e bocht raakte ik in een HpL linksvoor de rand van het asfalt waardoor de band lek sloeg. Ik merkt het pas op een lang rechtstuk op hoge snelheid door plotselinge slingeringen. Vervolgens reden we door op de velg naar het einde van de proef. Er was niets meer over van de band na 7 km.

Bij het voorval raakte ook de tank beschadigd waardoor er benzine uitliep.
Na een korte stop konden we weer verder. Echter bij de start van de 3e proef werden we weer opgehouden. Een stuk onverhard op de proef was dusdanig zwaar 'aangetast' door een eerder proef van 4x4 auto's, dat er geen doorkomen meer aan was. Ook deze proef werd geneutraliseerd.
Vervolgens werden de rest van de proeven (nog 3 waren er te gaan) ook geneutraliseerd vanwege de diverse voorvallen.
Een in de haast in gelastte persconferentie bracht meer duidelijkheid. Zondag zouden we de twee etappe gaan rijden.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten